lørdag den 21. april 2018

Min sundhed 1

Det er lang tid siden, jeg har skrevet om min træning. I de indlæg plejer jeg jo også at skrive om alt muligt andet i forbindelse med min sundhed, og derfor får disse indlæg et andet navn nu :-)

I mine ønsker for 2018 skrev jeg, at jeg gerne ville træne hver uge i 2018. Det er lykkedes mig indtil nu at gøre det, og det er jeg glad og taknemmelig for. Træning gør mig godt, og selv den mindste lille smule har en gavnlig effekt på mig. Derfor vil jeg blive ved med at satse på at træne hver uge i 2018.

30 Days Butt Lift Challengen fik jeg jo som tidligere skrevet om gennemført, og det er jeg stolt af, fordi jeg slet ikke havde troet, at jeg ville kunne klare det. Efter de 30 dage var jeg helt ødelagt, og jeg holdt derfor nogle dages pause med at træne. Pausen gjorde mig så godt, og det var skønt at kunne træne igen derefter. For at holde mine resultater ved lige laver jeg nu de 5 numseøvelser 20 gange et par gange om ugen. Det er hårdt med de 20 gentagelser, men jeg kan klare dem, så det gør mig glad.

Der er andre 30 dages udfordringer på den hjemmeside, hvor numseøvelserne er fra, og dem har jeg printet ud. En af mine bedste venner, Bo, og jeg har nemlig aftalt, at vi begynder på dem 1. maj. Jeg vil dog tilpasse dem, så vi får en hviledag hver uge, fordi det er for hårdt for kroppen at træne hver dag i 30 dage.

Bo og jeg har også aftalt, at vi skal drikke meget mere vand og skære kraftigt ned på sodavand fra 1. maj. Jeg er allerede begyndt, og det er godt nok svært for mig at undvære mit elskede sukkerfrie cola. Jeg vil ikke undvære det helt, men jeg skal ikke drikke det hver dag som hidtil. Jeg har lavet en regel om, at jeg skal drikke mindst 1/2 liter vand de 3 gange om dagen, hvor jeg tager medicin og kosttilskud. Det fungerer fint for mig nu, og jeg er rigtig glad for mine mange vandflasker. Jeg har altid nogle fulde vandflasker i køleskabet, og det hjælper mig meget til at få drukket vand.




Efter Bo og jeg havde aftalt, vi skulle drikke mere vand, så jeg et godt billede på Facebook om fordelene ved at drikke vand fremfor sodavand. Billedet er fra Now I've seen everything.

I 2017 anbefalede Lækkerhapsen mig at tage fiskeolie med ingefær, og det begyndte jeg på dengang. For et stykke tid siden løb jeg tør for dem, og jeg fik ikke lige købt en ny forsyning, fordi jeg tænkte, jeg ville spare de penge. Det var et dumt valg, fandt jeg ud af, for jeg fik nemlig smerter i min højre hofte igen. Jeg er derfor begyndt at spise fiskeolie med ingefær igen, og det hjælper virkelig på mine smerter, så det vil jeg blive ved med.

Sukker har jeg virkelig problemer med i denne tid, for jeg kan ikke holde mig fra det. Siden jeg var inde ved sygeplejersken og få lavet den store årlige diabeteskontrol, har jeg indtaget alt, alt for meget sukker. Det er på ingen måde godt for min krop, og jeg kæmper en brav kamp for at skære ned på sukkeret. Min største last var blevet bland selv slik og chokolade, men det har jeg formået at begræne den seneste uge.

Lørdag den 28. april er der Readathon, og jeg har bestemt mig for, at jeg må få bland selv slik i den weekend. Derefter vil jeg gerne undgå det i en måned. For at hjælpe mig selv med det mål, har jeg bestilt tid til en vejning og samtale den 1. juni.

For at motivere mig selv til at tænke over, hvad jeg propper i munden, har jeg bestemt mig for, at jeg kun må købe bøger, når jeg har tabt mig. Det er lige meget, om jeg kun har tabt mig 100 gram - belønningen for at tabe mig er bogkøb. Taber jeg mig ikke, er der ingen nye bøger til mig. Det har før virket godt for mig at belønne mig selv i forbindelse med vægttab, så det prøver jeg igen nu <3

6 kommentarer:

  1. Synes virkelig jeg kan mærke imellem linjerne at du har rykket dig, helt vildt og det fedeste er at du nu, bedre kan se de små sejre og at du er holdt op, med at slå dig selv oven i hovedet, når det ikke lige lykkedes. Kunsten er at blive ved og holde fast i sejrene..

    Jeg har hentet en app som hjælper mig med at hold styr på hvor meget vand jeg drikker. Det har gjort at jeg husker det og så er jeg bare blevet meget bedre til at drikke vand.

    Du skriver du har svært ved det her med sukker.. Har du evt nogle sundere muligheder, som du ved virker for dig? Feks spiser jeg ind imellem et stk mørk chokolade, en banan eller noget skyr yoghurt. Måske du kan finde noget som virker for dig?

    Så fedt at i kaster jeg ud i nogle flere udfordringer. Jeg vil også helt vildt gerne, men må hellere vente til det er bedre med min skulder..

    Håber du får en fantastisk weekend. <3

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette,
      Du har ret i, at jeg har rykket mig meget, og jeg er så glad for det. Sejre er SÅ gode at opleve <3
      Easis sukkerfrie produkter virker for mig, så dem vil jeg ty til, når sukkertrangen bliver for stor. Tak for at få mig til at huske på de sundere alternativer :-)
      Ja, det bliver godt med de udfordringer. Ja, du må passe godt på din skulder, så den kan komme i orden igen <3
      Tak, jeg har haft en dejlig weekend <3
      Kram <3

      Slet
  2. Åhh, du er bare så sej. Klap på din skulder herfra og gi dig selv en også, for du fortjener det.
    Flot at du holder fast i de nye mønstre, som du lægger ind i din dagligdag og sukkertrangen får du også has på, er jeg sikker på.
    Har selv stor sukkertrang. Derfor køber jeg ikke slik, for det er mig umuligt at spise noget, der ikke er der. Derimod tager jeg en håndfuld mandler med rosiner, hjemmelavede kiks/knækbrød med meget tynd skive fedtfattig ost på eller en portion skyr med vanilje + fedtfattig hytteost + lidt tørret frugt af en slags. Saltmandler er også en lækkerbid, som du selv kan lave. Bare det knaser. Jeg ved ikke hvad det er med den lækkersult, men den dukker altid op her i stuen om aftenen.
    Tager hatten af for dig og følger dig og dine giga-steps.
    God weekend søde

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tove,
      Hjertelig tak for al din ros - den varmer meget <3
      Det er nogle rigtig sunde alternativer til slik, du har fundet. Jeg hælder selv til, at jeg begynder at købe Easis sukkerfrie produkter igen, for det har før virket godt for mig :-)
      Tak, du er så sød, men det er nu stadig baby-steps, jeg tager <3
      Kram <3

      Slet
  3. Hold nu kæft hvor er du sej Louise. Det er så fedt, at du virkelig er begyndt at komme lang med din træning, og nu har sat dig nogle mål. Jeg har kæmpe respekt for dig. Du klarede de 30 dage med Butt lift Challenge, og det har givet dig blod på tanden til endnu mere. Hvor er det altså fantastisk.

    Glæder mig helt vild til at læse endnu mere om disse ting her hos dig! You rock!<3

    Jeg had været dårlig til at drikke vand. Men er begyndt at have en 1 liters flaske ved mig hele dagen. Det hjælper mig, at jeg kan se om og hvor meget det svinder i den. Plus det hjælper lidt, at jeg ikke vil drikke varm vand ;-) Og jeg havde det på samme måde med cola, som du beskriver. Nu synes jeg heldigvis at det går ok, med at undvære den som en fast del af hverdagen. Og når jeg så går hen og virkelig bar en kæmpe lyst, giver jeg mig selv lov. Og så nyder jeg det virkeligt.
    Jeg håber, du kommer til t drikke meget mere vand :-)

    Jeg synes det med bog-købsbelønningen er en god idé. Tror jeg vil indføre det (på min egen måde) i min udvikling også.

    Du er sej!

    Knus<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Louise,
      Hjertelig tak for al din ros - den gør mig glad <3
      Det er nu ikke vildt meget, jeg får trænet i denne tid, men det skal nok komme, når min krop kan klare det. Lige nu tager jeg baby-steps, men jeg får trænet hver uge, og det glædes jeg over :-)
      Det er ligesom dig, jeg vil gribe det med colaen an, for jeg vil også unde mig selv det engang i mellem. Det går forbløffende godt med at drikke vand til mit medicin, så det er fremskridt :-)
      Dejligt, at du kan bruge min ide - det har før virket for mig, og det skal det nok komme til igen :-)
      Tak, du er også fucking sej <3
      Kram <3

      Slet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise