onsdag den 13. september 2017

Skrøbelig i september

I fredags og lørdags havde jeg besøg af min elskede søn, og i søndags besøgte min ven Søren mig. Det kræver altid meget energi af mig at være sammen med andre mennesker, og jeg har siden været træt, grådlabil, uoplagt og sløj, hvor jeg har behov for meget ekstra hvile.

Når jeg har det godt, glemmer jeg gang på gang, at min psyke sætter sine begrænsninger for, hvor ofte jeg kan se andre mennesker. Jeg har behov for rigtig meget alenetid, men det sker altså, at jeg glemmer det, fordi der er så mange ting, jeg gerne vil. Så må jeg betale prisen ligesom jeg gør i disse dage.

Den evindelige regn gør det ikke bedre, for den begynder at gå mig på psykisk. Vejret burde jo være ligegyldigt for mig, når jeg alligevel altid er indendøre, men det påvirker mig altså en del - når solen skinner, bliver mit humør bedre, og jeg får mere energi. Jeg savner en smuk solskinsdag :-)

Til alt held er jeg kun startet meget langsomt ud med træning, så det kan jeg passe, selvom jeg er småsløj. Det gør mig så ubeskrivelig godt at få rørt mig lidt efter alle de mange år, hvor jeg har været totalt stillesiddende. Træning er det nye sort <3

7 kommentarer:

  1. Hvis jeg var din nabo,ville jeg komme med noget suppe til dig, bare sådan fordi og jeg tror nu også på, at du hurtigt kommer på benene igen, når du træner. Der frigives kroppens egen medicin = endorfinerne.
    Når jeg æser om din træning, overvejer jeg kraftigt at starte op sammen med dig, for motion har været en del af mi liv, men ham der plejer gik sig en tur og kom ikke hjem igen.
    Forkæl dig selv og lad blot tårene trille. De er sjælens rensemiddel.
    God dag til dig, du gæve kvinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Tove, du er altid så sød og betænksom <3 Hjertelig tak for de gode tanker og din kommentar <3
      Det kunne være hyggeligt, hvis du også begynder at træne :-) Ham der plejer er ikke altid til at regne med, så det er godt at kunne tænke nyt :-)
      Mange tak, jeg håber, du havde en god onsdag <3 Kram <3

      Slet
  2. Regn er desværre ikke det bedste, på dage hvor sindet er gråt og overskyet. Så kan godt forstå du savner en smuk solskinsdag.
    Men jeg er sikker på, du kommer ovenpå igen, når du har haft den alenetid du har behov for. For du gør noget for dig selv, og du er bevidst om dine behov. Du er sej, og det skal du også huske på de trælse dage :)
    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Louise, du har ret i, at jeg nok skal komme ovenpå igen - det er bare lige nu, mine dage er lidt grå og regnfulde :-)
      Hjertelig tak skal du have - din søde kommentar får mig til at huske, at jeg er sej <3 Kram <3

      Slet
    2. Det er jeg glad for min kommentar gør, for du er virkelig sej! <3
      Knus<3

      Slet
  3. Hej Søde..

    Og tak fordi du er så åben og ærlig i dette indlæg.. Det er så vigtig at man kan sætte ord på sine tanker og følelser.. Det er også en del af accepten, som jeg personligt synes er utrolig vigtig.

    Jeg har det altid underligt når sæsonen skifter.. Men jeg ved at jeg bare skal tage en dag af gangen.. Ja også så er jeg bare mere aktiv om sommeren end om vinteren.. Håber dog jeg kan holde fast i min træning i år.. Kan mærke den hjælper mig, så jeg ikke går helt så meget i vinter hi, som jeg plejer..

    Håber du finder lidt ro igen og passer godt på dig selv..

    Knus <3

    SvarSlet
  4. Kære Jeanette,
    Hjertelig tak for din dejlige kommentar og gode ønsker, begge dele betyder meget for mig <3
    Jeg er helt enig i, at det er meget vigtigt at kunne sætte ord på sine tanker og følelser, og accept er nemlig SÅ vigtig :-)
    Jeg håber for dig, at du kan holde fast i din træning her i efteråret og vinteren, for det er uden tvivl rigtig godt at få rørt sig :-)
    Mange tak skal du have :-) Kram <3

    SvarSlet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise